حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۵ خرداد , ۱۴۰۰ 6 ذو القعدة 1442 Tuesday, 15 June , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 10×

محرم

1 ماه قبل

مقاله تخصصی در باب زمان

زمان: فارسى/ زمان‏فرانسه/Tempsانگلیسى/Timeلاتین/Tempus ,Temporis ۱- زمان به معنى وقت کم و وقت زیاد است. زمان عبارت است از مدت واقع بین دو حادثه که یکى از آنها پیشین و دومى در پى اولى باشد. استعمالات آن عبارت است از: زمان درو کردن، زمان جوانى، زمان جاهلیت و …جمع زمان ازمنه است مى‏گویند: سال داراى چهار Read more

5 ماه قبل

در بيان براهين بر وجود عقول كليّه

در بيان براهين بر وجود عقول كليّه‏ كه موجوداتى هستند كه در «ذات» و در «فعل»- هر دو- مجرّدند، از مادّه و از جلالت وجود، توجّه بالذّات به عالم صورت ندارند و همه توجّه‏شان به فوق معنوى است، به خلاف نفوس ناطقه كه اگر چه مجرّدند در ذات خود، ولى در فعل محتاج‏اند به مادّه Read more

فرهنگ و مذهب

كیفیت تدبیر بدن توسط نفس
5 ماه قبل
كیفیت تدبیر بدن توسط نفس

كیفیت تدبیر بدن توسط نفس

كیفیت تدبیر بدن توسط نفس و مشاهده كن و انصاف ده بى‏مجادله، چون كه خودت را بر خودت جلوه مى‏كنى و مى‏خواهى كه خود را در آيينه صافى زدوده ببينى كه غير تو است آن كه در آيينه بر تو و نظر تو، پيدا است يا خود توئى كه به واسطه آن آيينه به سوى Read more

اوّلين روحانيّتى كه در عالم طبائع تأثير ميكند
9 ماه قبل

اوّلين روحانيّتى كه در عالم طبائع تأثير ميكند

اوّلين روحانيّتى كه در عالم طبائع تأثير ميكند طبایع کواکب مثلته های کرات و فضا کواکب : زحل عطارد و مریخ و قمر و …. نطفه و شکل گیری آن بر اساس نوع نیاز مادة المواد و هیولای اول برخی از مواردی است که مورد بحث قرار گرفته اند.

لمعات طرف اول
10 ماه قبل

لمعات طرف اول

لمعات طرفه اول
اشتقاق عاشق و معشوق از عشق است الى اخره.

مرتبه عمائیه یا مرتبه عما چیست ؟
10 ماه قبل

مرتبه عمائیه یا مرتبه عما چیست ؟

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kd3693xb’ admin_preview_bg=”] و اذا اعتبرت مجردة عن الصفات الزائدة عليها، فهى مسماة بالاحدية و العماء ايضا. حقيقت وجود كه در مقام و موطن ذات غيب محض و نسبت به تعينات خلقى مجهول مطلق و لا بشرط نسبت بهر تعيّنى كه فرض شود (اعم از تعين علمى Read more